Tridonic GmbH & Co KG, Färbergasse 15, A-6850 Dornbirn, Austria (numer rejestrowy spółki: 218728i, Sąd Okręgowy w Feldkirch, Austria) udziela następującej gwarancji producenta na produkty Tridonic:
Tridonic gwarantuje, że każdy produkt sprzedany przez autoryzowanych sprzedawców i oznaczony znakiem towarowym „Tridonic” będzie wolny od wad produkcyjnych i materiałowych przy użytkowaniu zgodnym z przeznaczeniem, z zastrzeżeniem warunków określonych poniżej. Okres gwarancji podano w karcie katalogowej i jest on liczony od daty produkcji.
Gwarancja ma zastosowanie wyłącznie pod warunkiem, że:
- Produkty są używane zgodnie z określonymi specyfikacjami produktu i użytkowania (w szczególności zgodnie z kartą katalogową, specyfikacją, broszurą produktową, etykietą produktu itp.).
- Z chwilą przekroczenia liczby godzin pracy wskazanej w tabeli „Przewidywana trwałość użytkowa” (patrz karta katalogowa) okres gwarancji ulega skróceniu do wskazanej przewidywanej trwałości użytkowej.
- Produkty zostały profesjonalnie zainstalowane i uruchomione.
- Czynności konserwacyjne i naprawcze są wykonywane wyłącznie zgodnie ze specyfikacją producenta.
- Dopuszczalne wartości graniczne temperatur i napięć określone w odpowiednich normach technicznych lub dla danego produktu nie są przekraczane.
- Produkt nie jest narażony na oddziaływania mechaniczne i/lub chemiczne odbiegające od jego przeznaczenia i/lub inne szkodliwe wpływy środowiskowe.
Gwarancja obejmuje wyłącznie te awarie produktu, które zostały spowodowane potwierdzonymi wadami materiałowymi, konstrukcyjnymi lub produkcyjnymi i które przekraczają średni nominalny współczynnik awaryjności. W przypadku elektronicznych układów zasilających (control gear) lub komponentów, takich jak moduły LED i akumulatory do oświetlenia awaryjnego, średni nominalny współczynnik awaryjności wynosi 0,2%/1000 godzin pracy, o ile w specyfikacjach produktu i użytkowania (w szczególności w karcie katalogowej, specyfikacji, broszurze itp.) nie określono inaczej średniej nominalnej trwałości i nominalnego współczynnika awaryjności tych układów lub komponentów. Jeżeli zostanie przekroczona liczba godzin pracy wskazana w tabeli „Przewidywana trwałość użytkowa” (patrz karta katalogowa), okres gwarancji ulega skróceniu do wskazanej przewidywanej trwałości użytkowej. Klient nie jest uprawniony do dochodzenia roszczeń z niniejszej gwarancji producenta, chyba że powiadomi gwaranta – lub spółkę zależną Grupy Tridonic ds. sprzedaży w danym kraju, w którym produkt został po raz pierwszy zakupiony i uruchomiony – o przypadku objętym gwarancją w terminie 30 dni od zauważenia wady; powiadomienie musi być dokonane na piśmie wraz z odpowiednim dowodem stwierdzonej wady. Jeżeli po sprawdzeniu produktu okaże się, że przypadek jest objęty gwarancją, według uznania gwaranta produkt wadliwy zostanie naprawiony, dostarczony zostanie równoważny produkt bezpłatnie albo zaoferowana zostanie obniżka ceny. Gwarancja nie ma zastosowania do awarii produktu, które zostały już usunięte poprzez wymianę, naprawę lub obniżkę ceny w ramach gwarancji. Po zrealizowaniu świadczenia gwarancyjnego okres gwarancji nie biegnie na nowo.
Sprawy gwarancyjne są obsługiwane za pośrednictwem właściwej spółki zależnej Grupy Tridonic ds. sprzedaży w kraju, w którym produkt został po raz pierwszy zakupiony i uruchomiony.
Wszystkie produkty lub części wymienne mogą zawierać materiały nowe lub z recyklingu, których osiągi i niezawodność są równoważne nowym produktom lub częściom. Wymiary i konstrukcja produktu zastępczego mogą różnić się od produktu oryginalnego. „Materiały z recyklingu” to części lub produkty używane bądź regenerowane, które nie są nowe. Choć takie części lub produkty nie są nowe, po przetworzeniu lub odnowieniu ich stan – pod względem parametrów i niezawodności – jest „jak nowy”. Funkcjonalność wszystkich produktów lub części wymiennych jest równoważna funkcjonalności produktu lub części, które zastępują. Produkty lub części wymienne nie będą wykazywać wad materiałowych lub produkcyjnych przez pozostałą część obowiązującego okresu gwarancji dla produktu, który zastępują lub w którym zostały zainstalowane.
Gwarancja nie obejmuje:
- Wszelkich kosztów ubocznych związanych z usunięciem wad (realizacją gwarancji), takich jak demontaż i montaż, transport produktu wadliwego oraz naprawionego lub nowego, utylizacja, koszty dojazdu i czas przejazdu, podnośniki lub rusztowania; koszty te ponosi kupujący.
- Części zużywających się, takich jak wszystkie lampy (z wyjątkiem modułów LED), akumulatory (z wyjątkiem akumulatorów awaryjnych) lub komputery i serwery zawierające dyski twarde lub mechaniczne części zużywalne.
- Akcesoriów, takich jak kable, osłony i rezystory do nastawy prądu.
- Części z tworzyw sztucznych (np. z poliwęglanu) w zakresie, w jakim ulegają przebarwieniu lub kruszeniu w wyniku naturalnego procesu starzenia.
- Komponentów elektronicznych i produktów sprzedawanych przez Tridonic jako towary handlowe pod obcymi markami, takich jak panele dotykowe, elementy sieci IT i komputery.
- Ustawień lub parametryzacji urządzeń, które zmieniają się na skutek zużycia, zmęczenia materiału lub zabrudzenia.
- Wad produktu spowodowanych błędami oprogramowania, bugami, wirusami itp.
- Usług okresowo wymaganych, takich jak ponowne uruchomienie, aktualizacje oprogramowania itp.
Gwarancja wygasa ze skutkiem natychmiastowym, jeśli klient lub osoba trzecia dokonuje zmian, napraw, prac serwisowych lub czynności usuwania usterek w produktach lub na produktach bez uprzedniej pisemnej zgody gwaranta.
Dodatkowe informacje dla produktów LED:
W przypadku modułów LED spadek strumienia świetlnego do 0,6%/1000 godzin pracy uważa się za standardowy i w związku z tym nie jest objęty gwarancją, chyba że w specyfikacjach produktu i użytkowania (w szczególności w karcie katalogowej, specyfikacji, broszurze itp.) określono inaczej. Tolerancja barwy modułów LED nie jest objęta gwarancją producenta. Strumień świetlny i parametry eksploatacyjne nowych modułów LED podlegają tolerancjom. Wszystkie istotne dane techniczne określono w specyfikacjach produktu i użytkowania (w szczególności w karcie katalogowej, specyfikacji, broszurze itp.). W przypadku dostaw następczych modułów LED mogą wystąpić różnice w parametrach świetlnych w porównaniu z produktami pierwotnymi, wynikające z postępu technicznego oraz zmian strumienia świetlnego i barwy światła spowodowanych eksploatacją produktów.
Ustawowe prawa klienta wynikające z gwarancji nie są wyłączone, ograniczone ani modyfikowane przez niniejsze warunki gwarancji.
Przy wykonywaniu świadczeń gwarancyjnych Tridonic ponosi odpowiedzialność – niezależnie od podstawy prawnej – wyłącznie zgodnie z naszymi Ogólnymi Warunkami Sprzedaży i Dostaw w wersji obowiązującej w momencie udzielenia gwarancji. Warunki te są załączone do faktury lub mogą zostać udostępnione klientowi przez Tridonic na jego żądanie. W pozostałym zakresie wszelka odpowiedzialność odszkodowawcza jest wyłączona.
Niniejsza gwarancja podlega prawu austriackiemu, z wyłączeniem postanowień Konwencji Narodów Zjednoczonych o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów (CISG). Sądem właściwym dla wszelkich sporów wynikających z niniejszej gwarancji jest Feldkirch w Austrii.
UWAGA: Tekst przetłumaczony automatycznie. Tekst oryginalny znajdziesz TUTAJ.